Nauczę cię tego, jak właściwie komunikować się z otoczeniem.

Prowadzę szkolenia dedykowane dla przedstawicieli sektora administracji publicznej i samorządu terytorialnego.

Zakres tematyczny moich szkoleń obejmuje:

  • Strategię komunikacji w mediach społecznościowych
  • Relacje z mediami
  • Komunikację wewnętrzną
  • Komunikację kryzysową
  • Rzecznictwo prasowe
Szkolenie

Media społecznościowe w sektorze publicznym: jak działać skutecznie

6h   500 zł   online/stacjonarnie

1

Wprowadzenie w zagadnienie social media w administracji publicznej i samorządach

  • Kim są obywatele świata cyfrowego i czego oczekują od administracji w Sieci
  • Media społecznościowe i sektor publiczny: jak to się zaczęło i co dziś z tego wynika
  • Przegląd najważniejszych mediów społecznościowych (FB, Instagram, YouTube, TikTok, Linkedin) i ich roli w komunikacji
  • Mała gmina w wielkim świecie: przedstawienie możliwości kanałów społecznościowych w promocji sektora publicznego i jego komunikacji z interesariuszami
  • Rodzaje kont społecznościowych i ich znaczenie dla polityki komunikacyjnej sektora publicznego
2

Otoczenie prawne a obecność sektora publicznego w mediach społecznościowych

  • Jakie ustawy powinien znać administrator fanpage w sektorze publicznym
  • Blokowanie użytkowników: co można, a co wypada
  • Wykluczanie z debaty w mediach społecznościowych a kluczowe opinie i wyroki sądów
  • RODO czy regulamin: co jest istotniejsze dla fanpage’y
  • Dlaczego Biuletyn Informacji Publicznej jest ważniejszy niż fanpage
  • Czy repostując łamiemy regulamin, czyli o prawie autorskim w mediach społecznościowych
3

Strategia social media dla sektora publicznego

  • Po co instytucjom publicznym media społecznościowe
  • Dlaczego nie warto zakładać fanpage’y bez dokładnego planu
  • Tworzenie planu obecności w mediach społecznościowych krok po kroku
  • Regionalna strategia rozwoju i jej wdrożenie w social media
  • Real Time Marketing: czy sektor publiczny może skutecznie z niego korzystać
  • Influencer marketing, czyli jak i z kim warto współpracować
  • Narzędzia monitoringu mediów społecznościowych, czyli o mierzeniu zakładanych celów
4

Wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji z interesariuszami

  • Komunikacja administracji publicznej i jej specyfika
  • Style komunikacji w mediach społecznościowych: jak wybrać i zastosować właściwy
  • Wykorzystanie prostego języka: praktyczne wskazówki
  • Gdy grafik jest na urlopie, czyli o tworzeniu właściwych grafik i stosowaniu spójnej identyfikacji wizualnej
  • Rola mediów społecznościowych w zarządzaniu kryzysowym
  • Employee Advocacy social media policy dla sektora publicznego
Szkolenie

Media społecznościowe w sektorze publicznym: jak działać skutecznie

6h   500 zł   online/stacjonarnie

1

Wprowadzenie w zagadnienie social media w administracji publicznej i samorządach

  • Przegląd najważniejszych mediów społecznościowych i ich roli w komunikacji
  • Przedstawienie możliwości kanałów społecznościowych w promocji sektora publicznego i jego komunikacji z interesariuszami
  • Rodzaje kont społecznościowych i ich znaczenie dla polityki komunikacyjnej sektora publicznego
  • E-goverment 2.0 a wykorzystywanie mediów społecznościowych
2

Otoczenie prawne a obecność sektora publicznego w mediach społecznościowych

  • Blokowanie użytkowników i moderowanie dyskusji a dostęp do informacji publicznej
  • Rola RODO i regulaminów serwisów w prowadzeniu fan page’y
  • Granice wykorzystywania utworu lub wizerunku BIP a publikacje w social mediach
3

Strategia social media dla sektora publicznego

  • Cele obecności administracji publicznej i samorządowej w mediach społecznościowych
  • Regionalna strategia rozwoju i jej wdrożenie w social media
  • Tworzenie planu obecności w mediach społecznościowych krok po kroku
  • Zagadnienie RTM i możliwości jego wykorzystania
  • Influencer marketing: jak wykorzystać influencerów do promocji
  • Mierzenie zakładanych celów, wybrane narzędzia monitoringu mediów społecznościowych
4

Wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji z interesariuszami

  • Komunikacja administracji publicznej i jej specyfika
  • Style komunikacji w mediach społecznościowych
  • Wykorzystanie prostego języka
  • Znacznie identyfikacji wizualnej i grafiki
  • Rola mediów społecznościowych w zarządzaniu kryzysowym
  • Employee Advocacy social media policy dla sektora publicznego
Szkolenie

Relacje z mediami

6h   500 zł   online/stacjonarnie

1

Polityka informacyjna w sektorze publicznym

  • Budowanie programu public relations i jego wpływ na relację z mediami
  • Zasady kontaktów z mediami i komunikowania się z otoczeniem
  • Rola media relations w administracji publicznej i samorządowej
2

Prawo prasowe a media relations

  • Prawne podstawy działalności mediów
  • Wpływ obowiązujących przepisów na kontakty z mediami w sektorze publicznym
  • Prawo prasy do informacji publicznej
3

Formy współpracy z mediami

  • Jak tworzyć informację prasową i przyciągać uwagę mediów
  • Oświadczenie i jego rola w komunikacji w sektorze publicznym
  • Zasady przygotowania briefingu i konferencji prasowej
  • Patronat medialny
  • Współpraca z mediami a tworzenie wizerunku instytucji publicznej
Szkolenie

Relacje z mediami

6h   500 zł   online/stacjonarnie

1

Polityka informacyjna w sektorze publicznym

  • Budowanie programu public relations i jego wpływ na relację z mediami
  • Zasady kontaktów z mediami i komunikowania się z otoczeniem
  • Rola media relations w administracji publicznej i samorządowej
2

Prawo prasowe a media relations

  • Prawne podstawy działalności mediów
  • Wpływ obowiązujących przepisów na kontakty z mediami w sektorze publicznym
  • Prawo prasy do informacji publicznej
3

Formy współpracy z mediami

  • Jak tworzyć informację prasową i przyciągać uwagę mediów
  • Oświadczenie i jego rola w komunikacji w sektorze publicznym
  • Zasady przygotowania briefingu i konferencji prasowej
  • Patronat medialny
  • Współpraca z mediami a tworzenie wizerunku instytucji publicznej

Jeśli chciałbyś uzyskać więcej informacji lub otrzymać ofertę, zapraszam do kontaktu.